maandag 8 oktober 2012

Preicurry met scampi

Per persoon

15 scampi
3 preiwitten
1 rode paprika
1 kl green curry pasta
Scheut magere melk
38g ongekookte volkoren rijst (of 75g gekookte)
Scheutje olijfolie

Bereiding

Kook de rijst gaar zoals op de verpakking.
Maak de scampi schoon en kruid met peper en zout.
Snij de prei en paprika in reepjes.
Verhit de olijfolie in de wok en bak de scampi. Haal ze eruit en hou ze warm.
Doe de prei in de wok en bak even aan. Doe er de melk en curry pasta bij en laat beetgaar worden. 
Voeg de paprika toe en kruid nog even bij met peper en zout naar smaak. Eventueel nog wat kurkumapoeder voor de kleur.
Voeg de scampi toe en warm nog even door en dien op met de rijst.

Smakelijk!

± 400kcal per persoon




2 opmerkingen:

  1. Mmmm! Die ga ik ook eens maken.
    Maar is dat niet wat veel voor 1 persoon (volledige paprika, drie preiwitten, 15 scampi)? Lijkt me een heuse portie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De hoeveelheid viel reuze mee. Van groenten heb ik graag veel op mijn bord en wat de scampi betreft... daar neem ik altijd een dubbele portie van want ik vind ze superlekker en ze bevatten niet veel kcal.

    Het gerecht wordt ook met melk ipv room gemaakt wat het ook licht maakt.

    BeantwoordenVerwijderen