donderdag 1 november 2012

All Bran muffins

Weer een receptje dat ik via Koeketine kreeg. Met deze druilerige 1ste november een ideaal moment om even uit te testen. 

Ingrediënten

3 appels, zoet zoals jonagold (± 270g)
Wat kaneel
125g Griekse yoghurt
100g All Bran Plus
1 ei
Eventueel wat stevia

Bereiding

Schil de appels en doe ze in kleine stukjes. Strooi er kaneel over en zet afgedekt 3 minuten in de microgolfoven op volle kracht tot ze zacht zijn. 
Meng ze nu met de All Bran, Griekse yoghurt en het ei. Zoet eventueel met stevia.

Doe het beslag in kleine vormpjes en zet 30 minuten in een NIET voorgewarmde oven op 180°C.

Smakelijk!

± 725 kcal voor het hele beslag
Ik maakte 12 muffins dus ± 60 kcal per traktatie.




4 opmerkingen:

  1. Hmmm deze zien er heerlijk uit zeg en verantwoord! Ga ik zeker binnenkort maken. Lijkt me heerlijk als tussendoortje en ook voor de kids helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zorg dat je de appel heel fijn snijdt of maak er eerst een compote van. Anders vallen ze sneller uit elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze staan in de oven Els! Ik heb 9 bakjes vol gekregen. Ben reuze benieuwd. Mijn zoontje heeft mij geholpen met maken. Vond ze er vies uitzien, maar "dan zijn ze straks vast heel lekker".
    Overigens hadden ze bij ons geen All Bran Plus, dus heb de Fruit&Fiber genomen. De grote stukken banaan heb ik eruit gelaten en de All Brann nog wat kleiner gemaakt. Je hoort snel hoe het is afgelopen!!

    Inmiddels zijn we een paar uurtjes verder. Ik moet zeggen .......... ze zijn heeeeeerlijk!! Bas vond hem een beetje lekker, maar heeft hem netjes opgegeten.

    Doordat mijn muffins wat groter zijn, waren ze in 30min. niet echt gaar dus nog wat langer in de oven laten staan. Heerlijk!! De volgende keer ga ik ze ook nog een keer proberen met banaan en appel. Daar een compote van maken en dan door de AllBran.

    Bedankt voor dit recept!! Heerlijk om van deze gezonde dingen zelf op een eenvoudige manier te maken. Vaak vind ik dit soort recepten veel te lastig, maar dit was zo gepiept!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doet me plezier dat je ze lekker vindt. Lekker en voedzaam tegelijk, wat wil een mens nog meer?

    Neem dan vooral een (over)rijpe banaan. Daar heb ik de ervaring mee dat die goed binden voor koekjes enz.

    Smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen