maandag 29 juli 2013

Proteïnemuffins

Soms tijdens het weekend heb ik zin in eens wat anders dan de gewone ontbijtjes. Tijdens het surfen kwam ik uit op deze muffins en ik moet zeggen, ze zijn fantastisch! Het was lekker smullen. Het leek wel of ik aan het zondigen was. At uiteindelijk 3 porties op :D goed voor amper 660 kcal. Kon ik eerlijk gezegd best gebruiken wat later in de fitness bij het trainen :)

Ingrediënten voor 4 porties (880 kcal voor alles)


60g havermoutvlokken
220ml water
60g eiwitpoeder (ik gebruikte vanille van Body&fitshop)
2 bananen (goed rijp)
4 eiwitten
1 tl bakpoeder
1/2 tl kaneel
1/2 tl zout
20g lijnzaad

Bereiding

Doe de havermout met het water in een kom, dek af en zet 1,5 min in de microgolfoven, vol vermogen. Laat opzij afkoelen.
Verwarm de oven voor op 175°C.
Mix het lijnzaad fijn in de blender. 
Meng er het eiwitpoeder, kaneel, zout en bakpoeder door.
Voeg de geplette en 'vloeibaar' geworden banaan toe, samen met de havermoutpap en de eiwitten.
Mix in de blender tot een homogene massa. 
Vet de vormpjes in en vul ze met het deeg. Niet volledig vol, anders lopen ze over tijdens het bakken.

Zoals je op de foto kan zien maakte ik 24 minimuffins met dit beslag.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten