zondag 19 januari 2014

Chocoladecakejes

Ik zit echt in een zoete periode. Heb ook de hele tijd zin om de bakken en te koken en daar gaan we nu eens heerlijk gebruik van maken. Deze zondag kan niet meer stuk met deze heerlijke chocoladecakejes. (Originele recept)

Nodig

150g amandelmeel
70g kokosbloesemsuiker
35g raw cacaopoeder
Snufje (Keltisch) zeezout
1/4 tl bicarbonaat
1 ei, geklutst
125g kokosmelk

Bereiding

Verwarm de oven voor op 180°C. 
Doe de droge ingrediënten in een kom. 
Doe het ei en de melk erbij en roer goed. 
Verdeel het deeg over 6 muffinvormen en bak gedurende 30 minuten gaar.

Smakelijk!





7 opmerkingen:

  1. Is dit recept koolhydraat arm??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het even snel voor je uitgerekend. Voor het hele recept zit je aan ongeveer 1640 kcal waarvan:
    Eiwitten: 46g of 11%
    Koolhydraten: 99g of 24%
    Vetten: 115g of 63%
    vezels: 12g
    Hopelijk weet jij nu genoeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Okey dankjewel, ik had dit recept namelijk via een site gevonden voor koolhydraat arme recepten. Ik vond het al zo raar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik maakte het eerder omdat het glutenvrij is en gezonde vetten bevat. Maar inderdaad, de suiker maakt het niet bepaald kollhydraatarm ;)

    BeantwoordenVerwijderen