zaterdag 5 juli 2014

Poverty cake

Ok, er is weer het een en ander veranderd aan mijn eetpatroon. Niet zozeer wat ik eet maar vooral de hoeveelheid. Ik ben van 1500 kcal naar 2355 kcal per dag gegaan. Dat houdt dus in dat ik veel meer moet gaan eten en dat ik voor rijkelijkere snacks kan kiezen. Na wat recepten op het net te hebben gevonden heb ik deze "Poverty cake" uitgetest en die is naar mijn mening heerlijk. Smaakt natuurlijk niet zoals een cake van boter, bloem en eieren maar de textuur gaat er wel naartoe. 

Voor 1 cake

60g eiwitten
1 groot ei
60g fijn havermeel
45g eiwitpoeder (ik gebruikte Whey Chocolate)
Snufje zout 
1 tl bakpoeder
eventueel wat vloeistof om wat vloeibaarder te maken. Kan water zijn, amandelmelk,... Ik gebruikte wat caramelsaus van Walden Farms 0 kcal.

Bereiding

Meng alles in een kleine ovenschaal tot een homogene massa. Zet 60-90 seconden in de microgolfoven en laat even afkoelen. Doe er topping op naar keuze. Hierboven nam ik caramelsaus van Walden Farms(0 kcal), rozijnen en kokos.
Hieronder vind je nog andere topping. Afhankelijk van hoeveel calorieën ik nog over heb die dag, varieert de topping :)

Smakelijk!

497 kcal K:46g/E:57g/V:11g/vezels: 6g







Geen opmerkingen:

Een reactie posten